Despre ce este cartea Influence made Simple?
Această carte face parte din categoria dezvoltării personale și oferă cititorului un ghid simplu și util pentru înțelegerea puterii influențării: atât cea exercitată asupra noastră, cât și cea pe care o putem aplica asupra celorlalți.
Cartea este concepută pentru a face influențarea accesibilă și pe înțelesul tuturor, având scopul de a recâștiga controlul asupra deciziilor luate la fiecare pas. Aceasta oferă un set de cunoștințe de bază, utile atât pentru afacerea ta, cât și pentru viața de zi cu zi.
Îți va îmbunătăți abilitățile analitice, gândirea critică, reziliența și va contribui la creșterea nivelului tău de culturii de securitate.
Ceea ce îți pot promite din start este că toate informațiile pe care le vei întâlni în carte (tehnici de influențare, exemple, studii de caz, exerciții, explicații, procese de inginerie inversă, recomandări de filme, clipuri video etc.) vor avea o valoroasă aplicabilitate practică în viața de zi cu zi.
În această carte, propun modalități și metode aplicate pentru a face influențarea ușor de înțeles, identificat și utilizat, toate prezentate într-o manieră mai puțin convențională.
Care este structura cărții?
În prima parte a cărții, vom stabili contextul.
Vom începe discutând conceptele de adevăr, opinie și credință, explorând modul în care cultura poate influența percepțiile noastre. Pe măsură ce avansăm, vom discuta despre realitate, lupta între diverse narative la care suntem expuși, știrile false și deepfake, nevoile oamenilor în lumea digitală și modul în care secolul al XXI-lea diferă de experiențele noastre anterioare.
Prima parte se va încheia cu o explicație a unui set de termeni și concepte selectate care vor fi utile în secțiunile următoare.
A doua parte a cărții conține know-how-ul esențial: butoane universale care pot fi apăsate, importanța și specificitățile pe care cultura le aduce, cele mai utilizate principii, metode și tehnici pentru a alege eficient segmentele de audiență țintă într-o manieră selectivă, declanșatoarele psihologiei sociale și distincția, precum și punctele comune dintre teoria cultivării și targetarea selectivă.
Tot în această parte vei găsi peste 100 de trimiteri prin coduri QR către materiale video relevante, în care se poate observa concret cum a fost folosită o tehnică sau un principiu în cadrul reclamelor promovate de branduri celebre, precum Nike, Coca-Cola sa Schweppes.
În a treia parte, vei descoperi o selecție de trei studii de caz fascinante din diverse domenii: social, militar și un studiu de caz special concentrat pe abordările diferitelor grupări teroriste cu privire la influențare, persuasiune și manipulare.
A patra parte, kitul de concluzii, adoptă o abordare diferită: include recomandări către trei cărți și zece filme care te vor ajuta să înțelegeți cum-ul din domeniul influențării. Vei găsi rezumate pentru fiecare element selectat și referințe pentru a te bucura de versiunile complete. Criteriile de selecție au fost bazate pe diversitate, incluzând filme (noi, vechi, documentare, comedii, filme fantastice etc.) și cărți (vechi și noi, foarte cunoscute și mai puțin cunoscute).
De ce ar trebui să te preocupe domeniul influențării și subiectele conexe?
- Domeniul influențării este esențial deoarece afectează viața noastră zilnică, atât în mediul fizic, cât și în cel digital. Iată câteva motive pentru care ar trebui prioritizată cunoașterea acestui domeniu:
- Posibilitatea de a decodifica mesajele și intențiile reale din discursuri—politice, sociale sau economice.
- Posibilitatea de a analiza comportamentul unei persoane în izolare sau în mulțime, în public sau în spatele unui ecran de calculator, în fața televizorului sau în timp ce consumă știri digitale.
- Posibilitatea de a face predicții și de a înțelege motivele pentru care oamenii se comportă într-un anumit fel.
- Îmbunătățirea gândirii critice, creșterea șanselor de a identifica, recunoaștere și combatere a știrilor false și procesului de dezinformare sau tentativelor de înșelăciune.
- Îmbunătățirea abilităților de negociere a unor oferte mai bune și identificarea oportunităților de economisire. Recâștigarea suveranității asupra deciziilor, prevenind cumpărăturile impulsive urmate de regret.
- Utilizarea tehnicilor și principiilor de influențare în viața de zi cu zi și cea profesională pentru negocieri mai bune, rezolvarea conflictelor, diplomație și conexiuni.
- Consolidarea conexiunilor sociale, decodarea indiciilor ascunse și luarea deciziilor în consecință.
- Înțelegerea dinamicilor internaționale de putere, inclusiv Smart Power, Soft Power, Hard Power și Sharp Power.
- Menținerea controlului asupra procesului decizional prin înțelegerea vieții tale de zi cu zi și profesionale.
- Înțelegerea rolului inteligenței artificiale în domeniul influenței și a modului în care aceasta este folosită.
- Stăpânirea artei influențării și persuasiunii pentru a influența deciziile altora.
- Evitarea, fără să realizezi, situației în care reprezinți un vector în planul răuvoitor al altcuiva și prevenirea exploatării comportamentului tău digital sau fizic.
- Înțelegerea comportamentului uman în toată complexitatea sa.
Este util și necesar să înțelegem obiectivele din spatele reclamelor la care suntem expuși—fie că în procesul acestora este vorba de creșterea vânzărilor, loialitatea clienților, notorietatea mărcii sau alte scopuri. Astfel, vei putea naviga și înțelege tacticile de marketing, vei lua decizii financiare informate, vei evita cheltuielile inutile, vei rezista la cumpărături impulsive și vei respectarea obiectivelor de buget.
Te poți gândi la alte motive pentru care a ști totul despre domeniul influențării este crucial sau măcar relevant?
Înțelegerea influențării îți oferă instrumente valoroase pentru a naviga și prospera în diverse aspecte ale vieții pe termen scurt, mediu și lung, asigurându-te că rămâi în controlul domeniului tău cognitiv și te protejezi de manipulare, dezinformare și minciuni.
Deși aceasta este o listă cuprinzătoare, este important de menționat faptul că esența înțelegerii domeniului influențării merge dincolo de aceste puncte. Pentru a-l păstra relevant, îți recomand să cauți răspunsuri și înțelegere și în alte domenii: psihologie, neuroștiință, sociologie, științele comportamentale, marketing, branding și relații internaționale.
De asemenea, te încurajez să îți folosești puterea de a influența într-un mod responsabil și cu integritate, asigurându-te că acțiunile tale sunt în concordanță cu valorile și standardele tale etice.
3 Filme recomandate de autor:
– The Great Hack (2019)
– The social dilemma (2020)
– Operation Mincemeat (2022)
3 Cărți recomandate de autor:
– The Crown: a study of the popular mind, Gustave LeBon
– Propaganda: The formation of men’s attitude, Jaques Ellul
– The Catalyst: How to Change Anyone’s Mind, Jonah Berger
Antonia a scris cartea Influence Made Simple, carte pe care o găsești în Librăria Online Meleti.
Antonia MARIȘ este specialist PSYOPS și fost ofițer în cadrul Ministerului Apărării Naționale din România.
Ea deține o expertiză specifică și o vastă experiență practică obținute în domeniul PSYOPS în diferite teatre de operații, inclusiv Afganistan și Kosovo. Interesele ei includ multiple studii și cursuri în comunicare strategică, operații psihologice, marketing, leadership, operații informaționale și comunicare.